Nowości w Mathematica 6 |
Dynamiczna interaktywność
Nowe procedury języka symbolicznego pozwalają interaktywnie ingerować w każdy obiekt środowiska programu Mathematica.
Adaptacyjne procedury wizualizacji
Dalsze zmiany w procesie automatyzacji doboru parametrów wizualizacji obiektów.
Mathematica językiem integracji danych
Różnorodność formatów danych i automatyczne ich rozpoznawanie pozwalają integrować w jednym środowisku procedury przetwarzania wszelkiego rodzaju danych.
Unifikacja zapisu danych
Unifikacja formatu zapisu danych pozwala w jednolity sposób operować na danych z różnych dziedzin.
Symboliczny zapis interfejsu
Interaktywne elementy interfejsu użytkownika mają swój zapis w kodzie źródłowym języka programowania. Interaktywne obiekty środowiska Mathematica stają ponadplatformowe.
Automatyczny dobów parametrów wizualizacji
Automatyczna wizualizacja danych w procesie obliczeniowym pozwala na kreowanie grafiki o wysokich parametrach estetycznych.
Unifikacja symbolicznego zapisów obiektów
Zunifikowany zapis symboliczny obiektów środowiska Mathematica pozwala zastosować te same procedury do obiektów o różnym charakterze.
Obliczenia i transformacje geometryczne
Integracja obliczeń numerycznych i symbolicznych oraz bogatych możliwości graficznych tworzy środowisko obliczeń geometrycznych.
Graficznie definiowane parametry wejściowe
Mathematica 6.0, to po wersji 3.0 kolejny milowy krok w rozwoju programu. Teraz środowisko programu Mathematica w pełni integruje obiekty graficzne, tekstowe i formuły matematyczne.
Automatyczne generowanie grafów
Grafy skierowane i nieskierowane, struktury drzewa, etykiety wierzchołków grafu to tylko przykładowe możliwości wizualizacji danych w formie grafów.
Interaktywne modyfikowanie atrybutów grafiki
Dodawanie napisów, strzałki i dowolne inne proste obiekty graficzne mogą być teraz dodawane do komórek graficznych w sposób interaktywny.
Optymalizacja kombinatoryczna
Optymalizacja kombinatoryczna to międzi innymi symboliczne ujęcie w języku programu Mathematica problemu komiwojażera.
Optymalizacja nieliniowa z ograniczeniami
Procedury optymalizacji przy dowolnej postaci ograniczeń automatycznie dobierają algorytm optymalizacji.
Zaawansowany język manipulacji obiektami graficznymi
Mathematica środowiskiem manipulacji obiektami graficznymi.
Animacja grafiki 3D w czasie rzeczywistym
Grafika 3D animowana w czasie rzeczywistym może być obiektem tworzonego dokumentu, argumentem funkcji czy elementem tablicy.
Inne zmiany i udoskonalenia