UWAGA! Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Co to są pliki cookies?

Program Mathematica możesz użyć jako kalkulator. Wpisujesz pytanie a Mathematica wyświetla odpowiedź.

Przykłady prostych obliczeń.




Mathematica automatycznie obsługuje wielocyfrowe liczby.





Możesz wprowadzić wyrażenie w standardowej notacji matematycznej, używając palety lub z klawiatury.





Ta funkcja mówi programowi Mathematica aby podał wartości własne macierzy.




Ważną własnością programu Mathematica jest możliwość obsługi wyrażeń tak jak liczby.

To wyrażenie każe programowi Mathematica rozwiązać równość. Odpowiedzią jest formuła zależna od parametru.




To wyrażenie każe programowi Mathematica obliczyć całkę.



Program Mathematica możesz użyć do tworzenia wykresów 2D i 3D.
Oto wykres 2D prostej funkcji.



Wykres 3D. Spacja pomiędzy x i y oznacza mnożenie. PlotPoints->30 wyznacza gęstość siatki.



Można dowolnie wpływać na wygląd rysunku. Parametr PlotLabel -> definiuje postać etykiety rysunku, zaś polecenie Mesh->False usuwa z rysunku siatkę.




Można dowolnie zmieniać punkt obserwacji rysunku poprzez edycje parametru ViewPoint ->{_,_,_}



W bardzo łatwy sposób można tworzyć rysunki złożone. Przykład pokazuje cztery poprzednie wykresy umieszczone na wspólnym rysunku.
Show[GraphicsArray[{{Rys1,Rys2},{Rys3,Rys4}}]];

Każdy szczegół na rysunku jest definiowany poprzez odpowiednie komendy języka. Poprzez kod źródłowy można dowolnie kształtować wygląd prezentacji graficznej.